torsdag 22 juni 2017

Det blir sämre innan det blir bättre



Manglad

Jag hade helt glömt bort hur det var förra gången och alla gånger innan dess. Och tur är väl det annars hade jag aldrig gått dit igen. Varje månad har jag ett inbokat besök hos en naprapat för att hålla kroppen i bra skick och slippa värk. Det är bara det att jag blir helt manglad av behandlingen och invaderad av just det jag försöker undvika - en djävulsk värk.





Var är alla bokstäver ?

Efter en sån behandling skjutsar maken hem mig och stjälper av mig i soffan tillsammans med en snurrbricka med uppskuren mango, hallon, nyskalade räkor, nötter, mörk choklad och en stor kanna vatten. Sedan ligger jag där och bara försöker överleva och har inte tillgång till några bokstäver som kan formas till ord.




Brukar inte blogga sådana dagar

Det är såna här dagar jag aldrig brukar blogga för jag vill helst skriva om sånt som uppmuntrar, inspirerar och sprider glädje. Fast ibland kanske det kan vara bra att visa baksidan också. Att det finns djävulska dagar även här. Som tur är går dom över.




Lever i nuet

I morgon är en annan dag. Då brukar jag vara full av energi igen efter manglingen. Och har redan glömt bort och förträngt hur ont jag haft. Och vid nästa inbokade besök hos naprapaten går jag gladeligen dit igen. Mitt minne är väldigt kort. Har lärt mig att leva i nuet och ta vara på alla bra stunder och dagar. De dåliga gör jag inte plats för.

Det kanske är därför jag har lätt att glädjas åt små glädjor i vardagen som vindens beröring under cykelturen till jobbet där vildaklejorna blommar så vackert efter vägkanten, makens kärleksfulla väckning på morgonen med framdukad frukost och onsdagens efterlängtade korsord i kvällstidningen.

Ha det så bra alla trädgårdsvänner - hoppas du får en fantastisk midsommarhelg med massor av små glädjor !
Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. Åh, det låter inte kul det där! Är naprapatbehandling bra vid fibromyalgi?

    Jag funderar på om jag börjar få det, har mycket ont i armarna nu för tiden nämligen...har jag använt armarna mycket under dagen, så värker det vid sängdags... men det kan ju vara något annat förstås, men min mamma hade det, och jag vet inte om det går i arv kanske.

    Önskar dig en skön midsommar, utan värk!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Stakkels dig, men i dette tilfælde er det godt at du har en kort hukommelse, og jeg tænker at det hjælper i det lange løb, ellers gjorde du det nok ikke. Håber du har det bedre i dag. Kram fra mig

    SvaraRadera
  3. Det är förmågan att se de små glädjorna som gör att vardagen skimrar! Och att du kan ana skimret även när du har dina svåraste dagar. Hoppas din mangling är över nu och att du kan njuta av midsommarhelgen fullt ut! Jag läste först rubriken man-glad och tyckte det var konstigt innan jag fattade, hi hi! Ha en härlig midsommar Isa!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Hejsan Isa. Kerstin her från Danmark som du var så søt och skickade klockrankefrø åt. Kan berætta att två er i full gång uppåt en vægg. Men jag har legat i influenza två gånger sedan påsk, så min trædgård er i år, vad en mæklare skulle kalla, en naturtrædgård! Så får det bli i år, influenza plus fibro=inte en kombo jag rekommanderer .
    Jag læste också man-glad, tænkte om naprapaten var en sån der Ernst typ eller om du bara måste hem och krama om gubben, hi hi. Ja, man vet ju aldrig vad som hænder om dom trycker på rætt stælle.
    Nej, skoj åt sidan, du verkar som en så søt och gullig mænniska och fantastiskt att du har krafterna att se det positiva før det mesta. Men ibland måste man få sæga " usch, vad mår jag pyton".
    Skickar bilder på mail sen nær dom, førhopningsvis blommar.
    Kram från andra sidan

    SvaraRadera
  5. men min mamma hade det, och jag vet inte om det går i arv kanske.


    แตกใน xxx

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa