fredag 12 juli 2013

Nu har jag hittat henne !



Här är jag !

Jag har det senaste året letat efter något att ställa på den gamla stenpiedestalen som våra snälla grannar langade in genom häcken - utan att hitta något - förrän nu !

Hos "En liten bit av medelhavet" mitt i Hammenhög stod hon plötsligt där på hyllan framför mig och sa enkelt och stilla : "Här är jag !"





Välsignar köksträdgården !

Hon har precis det där uttrycket som jag vill ha i köksträdgården - hon välsignar alla växter och ger stillhet, lugn och ro. Andligheten i min trädgård är ett viktigt inslag som betyder mycket för mig.

Dessutom har hon ett hål i botten som precis passar i in i skruven som sitter i mitten av stenpiedestalens platta -  och till och med priset var överkomligt så det vara bara att välkomna henne ned från butikshyllan och till sitt nya hem !

Nu grävs för fullt i trädgården - inte på framsidan som jag planerat för hela vintern utan runt ruinen där en rosenträdgård håller på att växa fram - visar senare när vi kommit lite längre !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

13 kommentarer:

  1. Den var som gjord för platsen, verkligen! Och så vacker. Jag tycker också mycket om dessa små "välsignade" saker i trädgården, som inte gör något väsen av sig, men som gör DET ;). Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Åh, Isa, så perfekt! Sån ro och frid och glädje hon utstrålar! Oj, vad det kommer att växa nu:)

    Solkramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Hon ser ut att ha hittat sin plats, ha det gott Isa.
    Kram /Marika

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Hon passar perfekt där!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Hon och piedestalen var ämnade för varandra, det ser man ju lång väg. Kul när man hittar en sak som man letat efter men inte vetat hur den skulle se ut... Så vacker hon är!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Men så fin! =)
    Vilken underbar liten butik i förra inlägget också.... En riktig Sofia-butik!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  7. Verkligen rätt...hon är helt bedårande...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Hon passar verkligen som hand i handske på den piedestalen. Kul när man letat länge efter "något" ochhux flux dyker det bara upp. Det är kärlek det. Som med Ola Fiskare. Han verkar vara en kär påg (som man säger här i Skåne)...

    Kram och trevlig helg!
    Tamara

    SvaraRadera
  9. Härligt! Jag delar samma trädgårdsideologi. Det ska råda en lugn andlig stämning i trädgården. Det var faktiskt ett medium som berättat för mig att det finns en liten sprallig pojke som följer mig i trädgården. *skratt* då har jag min trädgårdsängel att skylla på när mina trädgårdsredskap odyl fått fötter :)

    Din skulptur och stenfot är underbara! Skulle jag sett henne i en butik skulle hon åkt hem med mig också :)
    Ha det bra!!
    /Nina

    SvaraRadera
  10. Så ljuvligt rofylld hon ser ut, precis den känslan villl jag åt i paradiset :-)

    SvaraRadera
  11. Men å så fint hon passade där!
    Ser ju lixom ut som de hör ihop..;)

    Älskar ditt kastanjestaket..viiill haaaaaaaa..;)
    Ska bli spännande att få se rosenträdgården sen..
    Ha en fin dag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa